استفاده از سنگ های طبیعی در حمام

1399/12/24

استفاده از سنگ های طبیعی در حمام، عمدتا تمهیدی زیبایی شناختی محسوب می شود؛ چرا که این متریال در دیوارها، سقف و کف جلوه ای دیدنی به وجود می آورد. اما این تنها دلیل نیست؛ بعضی از سنگ های طبیعی ویژگی های کاربردی فراوانی دارند که آن ها را به متریالی مناسب برای حمام تبدیل کرده است. فقط کافیست به درستی از آن ها نگه داری کنید. در این مقاله به تعدادی از سنگ های مناسب برای حمام می پردازیم و چند نکته کاربردی مرتبط را بیان می کنیم.

انواع سنگ های مورد استفاده در حمام

انواع متداول سنگ های مورد استفاده در حمام شامل سنگ لوح، سنگ مرمر، سنگ مرمریت مشکی، سنگ چینی و گرانیت است اما سایر گونه های سنگی نیز می توانند مناسب باشند. شاید پرکاربردترین شکل سنگ در حمام تایل سنگ لوح باشد که اگر به طور صحیح مهر و موم شده و به طور مرتب تمیز شود، عملکرد خوبی در همه زمینه ها دارد. فقط باید مطمئن شوید که از نوع مناسب آن استفاده می کنید. بعضی از انواع آنها ممکن است پوسته پوسته شده و با گذشت زمان خراب شوند. سنگ مرمریت لاشتر نیز جذب آب بسیار پایین و مقاومت بالایی دارد و با ظاهر زیبایش یکی از گزینه های عالی برای حمام به شمار می آید.

bathroom

سنگ چینی

سنگ چینی مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ آب دارد، از این رو از آن در حمام و سرویس های بهداشتی(خصوصا سرویس های بهداشتی عمومی که نیاز به شست و شوی بیشتری دارند) استفاده می شود. از سنگ چینی به عنوان سنگ نما نیز استفاده می شود.

گرانیت

گرانیت به ویژه در رنگ های روشن ، انتخاب مناسبی برای حمام است. بسیاری از انواع گرانیت در تماس با اسید ، آمونیاک یا الکل آسیب نمی بینند و این باعث می شود که نسبت به سنگ مرمر و برخی دیگر از سنگ های طبیعی کم خطرتر یا دارای ماندگاری بیشتری باشند.

سنگ مرمر سفید

سنگ مرمر به دلیل رنگ روشنش ، انتخابی محبوب برای حمام است. بیشتر مردم رنگ های روشن را در حمام دوست دارند. از آن جایی که که این سنگ در محیط حمام در معرض آسیب است، هنگام خرید، سنگ مرمر سفید با گریدهای بالا را برای اطمینان از حداقل رگه گذاری و درگیری انتخاب کنید. گریدهای پایین تر سنگ مرمر رگه ها و اجزای بیشتری دارند. سنگ مرمر حاوی مقدار نسبتاً زیادی از آهن است و اگر به درستی مهر و موم نشده باشد ، به معنای واقعی کلمه زنگ می زند که این اتفاق می تواند باعث تغییر رنگ سنگ شود.

bathroom stone

سنگ های صاف یا خشن؟

بسیاری از محصولات سنگ طبیعی دارای سطحی صاف هستند. در حالی که برخی دیگر از محصولات بافتی خشن دارند. احتمالاً می توانید حدس بزنید کدام یک برای حمام بهتر است. برای حمام باید از سنگ  های صاف که تمیز کردنشان آسان تر است استفاده کنید و اگر از تایل های سنگ استفاده می کنید، باید اتصالات دوغاب را کوچک نگه دارید.

 

آب بندی سنگ در حمام

اکثر انواع سنگ طبیعی باید سالی یک بار آب بندی شوند. انتخاب بهترین نوع سیلر و کاربرد آن به سنگ بستگی دارد ، پس این چیزی است که می توانید از تامین کننده سنگ خود سوال کنید. به طور معمول برای نگهداری از سنگ های داخل حمام، سیلرهای نافذ را توصیه می کنند. سنگ مهر و موم شده با یک سیلر نافذ، مقاومت بیشتری در برابر نفوذ آب خواهد داشت.

مراقب لغزندگی باشید

اگر از سنگ ها در کف استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که در زمان خیس بودن، یا وقتی با صابون یا شامپو کف آلود می شود لغزنده نباشند. حوادث حمام غالباً جدی و تقریباً همیشه دردناک است. مراقب باشید که بینش زیبایی شناختی شما (یا طراحتان) مانع عملی بودن آن و یا آسیب به سلامت انسان ها نشود. بنابراین دقت کنید برای حمام، علاوه بر در نظر گرفتنزیبایی و نفوذناپذیری، بهتر است از متریالی استفاده کنید که لغزنده نباشد.

امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید. در صورت علاقه می توانید برای آشنایی با اسلب بوک مچ به دیگر مقالات وبسایت ما مراجعه نمایید.